نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: سازمان تامین اجتماعی در ایجاد و تضمین امنیت شغلی و حفاظت از سلامت تاثیرگذار بوده و در نتیجه به پیشگیری و کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، پیش از ظهر امروز با مدیرکل، مدیر درمان و معاونان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان به مناسبت هفته تامین اجتماعی دیدار کرد.
وی در این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: امنیت اجتماعی یک حق انسانی‌ست و این حق برای محافظت در برابر خطرات زندگی و نیاز‌های اجتماعی لازم و ضروری است و سازمان تامین اجتماعی در ایجاد و تضمین امنیت شغلی و حفاظت از سلامت تاثیرگذار بوده و در نتیجه به پیشگیری و کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی کمک می‌کند. 
امام جمعه رشت، با بیان اینکه، این نهاد وظیفه خود را از طریق ارائه مزایای نقدی یا غیر نقدی با هدف تأمین دسترسی به خدمات درمانی و همچنین امنیت درآمد در طول چرخه زندگی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: خدمات سازمان تامین اجتماعی در کشور ما بسیار متنوع هست و در زمان بیماری، بیکاری، آسیب شغلی، مسئولیت‌های خانوادگی و همچنین در دوران بازنشستگی و پیری به افراد تعلق می‌یابد. 

به گفته وی، تاکنون سازمان تأمین اجتماعی، سرمایه گذاری مهمی را در رفاه کارگران و جامعه به عنوان یک سازمان انجام داده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تأمین اجتماعی نقش مهمی در تأمین عدالت و امنیت جامعه دارد؛ ادامه داد: همه باید در پیگیری مشکلات مردم به‌ویژه جامعه کارگری و قشر آسیب پذیر پیش قدم باشیم که خوشبختانه تأمین اجتماعی در این عرصه اقدامات خوب و اثرگذاری انجام داده و قابل تقدیر است.

وی به خدمات بسیار ارزنده در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: آمار‌های ارائه شده در دولت شهید رئیسی پیرامون رشد بیمه شدگان، کاهش نرخ بیکاری و تسهیل خدمات غیرحضوری نشان می‌دهد در دولت سیزدهم کار‌های زیربنایی و قابل توجهی انجام شده است که رهبر انقلاب بر جهاد تبیین نسبت به این خدمات تاکید دارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به جایگاه ویژه بازنشستگان در جامعه، افزود: دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات مدنظر بازنشستگان از جمله بحث همسان سازی حقوق‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با انتقاد از عقد قرارداد‌های ۸۹ روزه برخی از شرکت‌ها و کارخانجات با کارگران، تاکید کرد: عقد قرارداد‌های ۸۹ روزه با کارگران بی انصافی است، زیرا کارگران در این نوع قرارداد امنیت شغلی پایدار ندارند.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر توسعه مشاغل خانگی نیز خاطرنشان کرد: رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باعث ازدیاد جمعیت تحت پوشش بیمه و تقویت منابع مالی این سازمان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، یادآور شد؛ در دین مبین اسلام، خدمت رسانی و ارائه خدمات اجتماعی و نیکی به همه انسان‌ها بسیار سفارش شده و با عبارات گوناگون در گفتار پیشوایان بزرگ اسلام به چشم می‌خورد، از اینرو شایسته هست که مسئولان و کارفرمایان در این حوزه به مسایل و مشکلات مجموعه زیردست خود بیشتر توجه نمایند.

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.